Джинса у «Високому замку»

Джинса є явищем не унікальним для українських ЗМІ, ми стикаємось з нею майже в кожному виданні, особливо напередодні виборів. Для аналізу матеріалів з джинсою, я обрала «Високий замок», оскільки чула багато негативних відгуків про цю газету, проте хотіла сама переконатись, і оцінити її роботу.
Вже з перших днів політичної кампанії у газеті «Високий замок» почали з’являтись замовні матеріали. Навіть про саму політику, почали писати значно більше, але політичні теми, які ми бачимо у заголовках, виявляються далеко не політичними, коли ми починаємо читати матеріал. Під темою політики у цей період вдало  приховують рекламу кандидатів – джинсу.

Так у «Високому замку» з’явився матеріал із заголовком «Колишній секретар Львівської міськради буде балотуватись на посаду міського голови Винників». Для цієї джинси журналісти навіть не обрали ніякої суспільно-важливої події, вважавши, мабуть, що такою подією вже є саме балотування. Але стаття є цілковитою рекламою : «Наразі це найбільш сильний політик, який балотується на міського голову Винників», - добре, що ця дуже суб’єктивна думка подається хоч у вигляді коментаря члену ОДА, а не самого журналіста. Проте «Квурт обіцяє вести виборчу компанію чесно» - всі ви щось обіцяєте, одразу промайнула думка в голові. Жаль, що цим обіцянкам не вірить ні народ, ні навіть ви самі.
Проте не нехтують, звісно, тут і рекламою, пов’язаною нібито з важливими подіями міста. Такою рекламою, наприклад, стало відкриття у Львові гіпермаркету Ашан, назва якого у матеріалі фігурує менше, ніж ім’я відомого всім мера Садового. Складається враження, що Садовий цей гіпермаркет і будував, і спонсорував, і взагалі мером став тільки заради нього: Садовий у заголовку, Садовий у тексті, коментар Садовго, а не забагато?
У цій газеті зазвичай журналісти пишуть декілька замовних матеріалів про одну і ту ж людину протягом одного дня. Тому не дивуйтесь, якщо десятого вересня ви читатимете три матеріали, у яких буде згадано ім’я Садового. Зате дев’ятого вересня ви мали змогу оцінити роботу київського мера. Чомусь саме напередодні виборів журналісти наголошують, що «У Кличка вивели з тіні 53 нічні парковки» - заголовок матеріалу. І не хвилює, що це «у Кличка» м’яко-кажучи не підходить, бо ж і місто йому не належить, і звучить, наче це у нього вдома чи його парковки. Проте ім’я кандидата у заголовку – запорука успішної джинси, вчіться поки не пізно, бо таких умільців ще пошукати треба. А за таким гучним заголовком вже нікого і не хвилює, що рішення було ухвалене ще в липні, а згадали чомусь саме зараз, мабуть, кругле число  парковок тому причина – 53.
В цей самий день з’являється ще один матеріал про Кличко з заголовком : «Опитування: Кличка в кріслі мера залишив би кожен четвертий киянин». Що це, як не нав’язування суб’єктивної думки, до того ж напередодні виборів? Можливо, просто вдала реклама?
На мою думку, у газети такий стратегічний хід: у один день писати чим більше публікацій про одну і ту ж політичну силу. Саме тому один за одним з’являються заголовки: «Самопоміч не піде з коаліції», «Самопоміч висунула своїх кандидатів у мери Києва. Львова та Харкова», «Самопоміч визначилась із кандидатом у мери Києва».
Також у «Високому замку» є тенденція підтримувати «своїх». Матеріали з джинсою зазвичай з’являються про одні і ті ж партії, і одних і тих же ж кандидатів. Зокрема, Садовий, є частим фігурантом більшості матеріалів. Звісно, можна скинути це на те, що він є чинним мером, тому про нього так багато пишуть, але чому саме на передодні виборів, до політичної кампанії матеріалів було значно менше. Особливого спокою мені не дає скандал з плакатом, у якому Львів намалювали у складі Польщі. Цю проблему було дуже швидко вирішено, офіційна влада РП сказала, що не причетна до цього. Проте який гучний лід: «Мер Львова викликає «на килим» представників польського консулату…». Це щось у стилі Джеймса Бонда.
Але, звісно,  все це лише моя суб’єктивна думка з наведеними кількома аргументами. Загалом лише на початку політичної кампанії джинси було дуже багато, потім вона «випливала» лише в певні дні. Перед самими виборами її майже не було. Писати про кожен день неможливо, бо жодного паперу не вистачить, щоб усю джинсу роздрукувати. Щастя, якщо я помиляюсь, і не всі ці матеріали є джинсою, проте навіть третьої частини цього є забагато, якщо взяти до уваги, що проаналізовано лише одне з обласних видань. А скільки ж таких матеріалів у цілій Україні?
ЖРН- 21 с
Владига Оксана

Коментарі

Популярні публікації